Checklistor
Nu kan vem som helst enkelt skapa och hantera checklistor för hälsa och säkerhet digitalt. EcoOnline EHS Checklist-modulen gör det möjligt för användare att lägga till kategorier och tillhörande frågor till flera typer av checklistor.
Med digitala checklistor får du alla möjligheter att skapa en bättre arbetsmiljö och säkerhetskultur!

Översikt
Vilken nytta kan du och ditt företag ha av att arbeta med digitala checklistor? En checklista för hälsa och säkerhet är ett verktyg som möjliggör bästa praxis och hjälper dig att följa bestämmelser för säkerhet samt att få en bättre säkerhetskultur inom hela verksamheten.
Använd modulen Checklist för att göra regelbundna kontroller, att identifiera förbättringsområden och vidta åtgärder för att säkerställa en säker arbetsmiljö. Du får en tydlig överblick över vilka områden som behöver förbättras.
Med digitala checklistor blir dialogen internt mer kunskapsbaserad och datadriven jämfört med manuella checklistor i en pärm.
Modulen Checklist gör det möjligt för dig att skapa och hantera digitala checklistor utifrån din verksamhet. EcoOnlines modul Checklist är framtagen för alla typer av företag, oavsett storlek och bransch.

Digital lösning
Välj mellan flera olika typer av checklistor som kan anpassas utifrån din verksamhet. Du kan styra så att det endast vissa delar av organisationen ska kunna ta del av en specifik checklista.
Några exempel:
- Checklista för allmän skyddsrond
- Checklista för Introduktion av nyanställda
- Checklista förebyggande arbete för trafiksäkerhet
- Checklista OSA med riskbedömning

Snabb och enkel uppsättning av mjukvaran
Administratörer i systemet kan lägga till/ta bort enskilda checklistor, kategorier eller frågor. Checklistor kan uppdateras eller kompletteras efterhand.
Som adminstratör kan man styra åtkomsten till olika typer av checklistor genom behörigheter. På så sätt kan verksamheten få en bra översyn och kontroll.

Fullt konfigurerbar
Du kan anpassa modulen med fält som inkluderar bilagor och riskmatriser. Allt utifrån ditt företags behov!
Du har möjlighet att skicka ut resultatet av en checklista till hela organisationen via funktionen "Läs och förstå". Ett viktigt steg för att ge alla mer kunskap för att på så sätt skapa en säkrare arbetsmiljö.
.png?width=722&height=522&name=Kopia%20av%20Namnl%C3%B6s%20design%20(15).png)

"När vi jämförde lösningar från olika leverantörer under inköpsfasen upptäckte vi att EcoOnlines OSH-mjukvara höll en hög standard.
Jämfört med liknande lösningar och baserat på tidigare erfarenheter har jag blivit positivt överraskad av EcoOnlines lösning."
- MARKO SULASALMI, HSEQ MANAGER,WIHURI
Viktiga funktioner

Skapa checklistor utifrån verksamhetens behov av frågor, kategorier och processer. Checklistorna kan uppdateras och kompletteras efterhand.

Du kan göra en riskvärdering, koppla en åtgärd till frågorna och bifoga dokument som underlag. Det ger dig ett kraftfullt verktyg kring rapportering och analys.

Checklistans utfall kan distribueras i organisationen och det finns även en möjlighet att koppla på funktionen "Läs och Förstå" för att säkerställa att alla har tagit del av informationen.
Används av 10.000+ kunder över hela världen
Med kunskap från 90 industrier har vi utvecklat plattformen för att anpassas utifrån din verksamhet.
Bilda din egen uppfattning här:




Kika på våra andra produkter
Lär dig mer om checklistor redan idag!
Boka ett kort möte med en av våra konsulter för att diskutera digitalisering och hur checklistor kan bidra till en bättre arbetsplats.
Boka möte här
Adam Erikson
Senior Business Development Manager,
EcoOnline