Är du vår nya Säljare?

Är du en driven och resultatinriktad person? Har du tidigare erfarenhet från försäljning och vill jobba i ett företag med stark tillväxt på marknaden? Då kan detta vara ett passande jobb för dig.

Om EcoOnline:

EcoOnline är ett mjukvaruföretag som specialiserar sig på att utveckla system med fokus på säkerhet av kemikaliehantering. Att få arbetsplatserna säkare med hjälp utav ett säkert system som får företagen att få kontroll och följa lagarna på ett enkelt och kostnadseffektivt sätt.

Företaget grundandes år 2000 och har idag 5500 har för närvarande över 5 500 kunder och 200 anställda i Storbritannien, Irland, Norge, Sverige, Danmark och Finland.

På kontoret i Göteborg kommer du att sitta i fina lokaler i Gårda, där du kommer till ingå i ett härligt team med 25 drivna och kompetenta kollegor i en positiv arbetsmiljö med fokus på glädje och engagemang. Här firas det när dom tillsammans gör framgångar med fokus på att utvecklas och förbättra bolaget mot gemensamma mål.

Dina arbetsuppgifter

Som säljare handlar det om B2B försäljning där du kommer att sälja företagets programvara till kunderna, vilket kan vara både stora till små företag runt om i hela Sverige.

I din roll handlar det om att få nya potentiella kunder att jobba mot en lyckad säkerhetskultur med hjälp utav EcoOnlines olika tjänster som erbjuds. Du kommer dagligen ha kontakt med olika människor såsom chefer, miljö och kvalitetschefer till VD inom olika branscher. Som säljare innebär det även att du har ett stort affärsfokus och är van att jobba mot uppsatta enskilda mål men även budgetmål.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär:

–    Nykundsbearbetning via telefon och webben, där du kommer att erbjuda företagets tjänster och göra en tydlig behovsanalys av kunden, för att på så sätt kunna erbjuda det kunden vill ha

–    Bjuda in till spännande och inspirerande seminarier för att skapa medvetenhet för kunderna om företagets tjänster och dess funktion

Denna tjänst är beräknat med start i Augusti och i början av din tjänst kommer du få en gedigen introduktion på tre veckor, där du kommer få rätt förutsättningar för att kunna komma in i din roll så bra som möjligt. Företaget är väldigt måna om att du som nyanställd skall få en bra och tydlig bild av företaget och verksamhetens värderingar.

Du kommer att ingå i ett drivet och enagagerat team där ni tillsammans jobbar mot uppsatta och tydliga mål för att driva och öka försäljningen. Du kommer även att ha en puschande och stöttande försäljningschef vid sidan av dig som kommer att coacha dig för att du skall lyckas och utvecklas i din roll som säljare och som person.

Din profil:

För att passa in hos EcoOnline och även i din roll som säljare är det viktigt att du har ett genuint affärstänk och är en driven person med sikte att skapa goda resultat.

Vi ser gärna att du tidigare har erfarenhet från liknande arbetsuppgifter, gärna erfarenhet från B2B försäljning och är van att jobba mot tydligt uppsatta mål på ett självgående sätt är en viktigt för att lyckas i denna roll. Att använda telefon som ditt viktigaste verktyg och kan förmedla produkten på ett pedagogiskt, strukturerat och förtroendegivande sätt är en stor och betydande del i din roll.

Vi ser även att du uppnår nedanstående:

– Arbetat i olika CRM system

– Svenska i tal och skrift obehindrat

– B-Körkort

Känns detta som en tjänst som skulle passa dig och du vill vara med i EcoOnlines spännande resa där du kan få utvecklas och bidra tillsammans med dina härliga kollegor? Då skall du söka direkt, urval sker löpande!